Thursday, December 1, 2011

Jonah Jones Rugby Sevens 2011



Tarikh : 26 & 27 November 2011
Tempat : Royal Selangor Club, Bukit Kiara Kuala Lumpur

Berdasarkan ranking yang dikeluarkan oleh pihak penganjur,pasukan SAHOCA telah diletakkan dalam kumpulan B bersama-sama Bandaraya Dragons, Bangi Hunters & SMSS Old Boys. Setiap pasukan yang menyertai kejohanan ini dibenarkan mendaftar maksimum 2 org pemain imports. Untuk makluman, bagi kumpulan B ini, pasukan Bandaraya Dragons dan Bangi Hunters masing-masing menyenaraikan seorang pemain imports dari FIJI untuk pasukan mereka manakala pasukan SAHOCA hanya menyenaraikan pemain tempatan memandangkan terdapat kekangan dari segi kewangan utk mengambil pemain imports.

Keputusan Hari Pertama.
1st game SAHOCA vs SMSS Old Boys (Menang 26-0)
2nd game SAHOCA vs Bangi Hunters (Menang 21-5)
3rd game SAHOCA vs Bandaraya Dragons (Draw 7-7)

berdasarkan keputusan yang dicapai pada hari pertama kejohanan...pasukan SAHOCA berjaya menjadi Johan Kump B dan berada di ranking ke 6 daripada keseluruhan 24 pasukan yang menyertai kejohanan ini dan seterusnya layak ke peringat Suku Akhir CUP/PLATE.

Keputusan Hari Kedua.
Pasukan SAHOCA telah diundi bertemu pasukan yang berada di ranking ke3 keseluruhan iaitu COBRA. Seperti diduga pasukan COBRA yang membariskan 2 org pemain imports dari FIJI berjaya membenam cabaran pasukan SAHOCA dengan keputusan 26-7 dan hasil keputusan tersebut hanya melayakkan pasukan SAHOCA beraksi utk peringkat Separuh Akhir PLATE.

Separuh Akhir PLATE
Pasukan SAHOCA bertemu semula Bandaraya Dragons yang tewas pada peringkat Suku Akhir CUP kepada pasukan HONG KONG Lions. Walaupun pada saingan peringkat kumpulan pasukan SAHOCA hanya mampu mencatat keputusan seri dengan Bandaraya Dragons tetapi utk saingan separuh akhir ini SAHOCA berjaya mengalahkan mereka dengan skor 26-5 dan seterusnya layak ke perlawanan akhir kategori PLATE.

Akhir PLATE
SAHOCA vs Tsunami SSTMI (Bandar Penawar Sports School)
Walaupun pasukan Tsunami menyenaraikan 4/5 org pemain kebangsaan, pasukan SAHOCA masih berjaya mengalahkan mereka dengan skor 24-7. Tahniah diucapkan kepada semua pemain dan jurulatih yang terlibat dalam memastikan kejayaan pasukan SAHOCA dalam kejohanan ini. Semoga kejayaan yang dicapai ini dapat sama-sama membakar semangat kita dalam usaha untuk memartabatkan lagi nama SAHOCA khususnya dalam sukan ragbi di negara kita....WELLDONE BOYS!!!

No comments:

Post a Comment