Tuesday, July 19, 2011

13th Power NS Royal 7's 2011


Gambar : Pemain scrumhalf SAHOCA, Mohd Adha(Dek Aa) berusaha menahan asakan dari pemain COBRA K.Dineshwaran(Dugro)

Tarikh : 2 & 3hb Julai 2011
Venue : Pdg. Majlis Perbandaran Seremban, Negeri Sembilan

Untuk makluman, ini merupakan kejohanan pertama disertai pasukan SAHOCA semenjak berjaya mendapatkan tajaan kewangan dari Bank Islam Malaysia Berhad sebanyak RM 15,000.00. Terima kasih tak terhingga diucapkan kepada General Manager Consumer Banking Bank Islam Malaysia Berhad En. Khairul Kamarudin yang sudi meluangkan masa hadir pada hari pertama kejohanan sambil menyaksikan perlawanan pertama pasukan SAHOCA menentang S'pore POLICE. Berikut merupakan keputusan yang telah di capai :

SAHOCA vs S'pore POLICE (Menang 21-10)
SAHOCA vs COBRA (Kalah 1-5 -try)
SAHOCA vs NS Rhino (Menang 31-0)

Pasukan SAHOCA berada di ranking 8 hasil keputusan yang dicapai pada hari pertama kejohanan sekaligus layak beraksi dalam kategori Suku Akhir CUP/PLATE dan bertemu pasukan semula pasukan yang berada di ranking 1 iaitu COBRA pada keesokkan harinya. COBRA yang membariskan 4 pemain FIJI dan merupakan pilihan utama untuk menjuarai kejohanan ini mudah membenam cabaran pasukan kita dengan keputusan 4-1(try). Cabaran seterusnya pasukan SAHOCA adalah Sibu RC (SARAWAK) untuk perlawanan peringkat Separuh Akhir PLATE. Pasukan lawan turut diperkuatkan dengan kehadiran 3 pemain import dari FIJI. Pasukan SAHOCA telah tewas dengan keputusan 12-19 dalam perlawanan ini.

Secara keseluruhannya, kandas di peringkat Separuh Akhir PLATE dalam kejohanan bertaraf antarabangsa merupakan satu pencapaian yang boleh dibanggakan. Syabas dan tahniah diucapkan kepada barisan pemain yang telah menunjukkan semangat juang yang tinggi walaupun berdepan pasukan yang membariskan pemain import. WELLDONE!!

No comments:

Post a Comment