Monday, May 9, 2011

KEJOHANAN RAGBI ANTARA KELAB KEBANGSAAN (NICC) TAHUN 2011


Kejohanan ini merupakan kejohanan peringkat kelab anjuran KRM di mana 2 pasukan yang berjaya melayakkan diri ke perlawanan akhir secara automatik layak beraksi untuk KEJOHANAN RAGBI KRM-LIGA SUPER 2011.

1st Game - Suku Akhir (26/03/2011)
SAHOCA vs Muar Musketeers (Menang 17-10)
Perlawanan ini telah diadakan di Padang Bellamy, Pangkalan TUDM Sg. Besi. Walaupun beraksi tanpa kelibat ketua pasukan Mohd Fairuz Abdul Rahman yang bersama skuad 7's kebangsaan ke kejohanan Hong Kong 7's 2011...pasukan SAHOCA masih mampu beraksi cemerlang sekaligus berjaya melangkah ke peringkat separuh akhir.

2nd Game - Separuh Akhir (31/03/2011)
SAHOCA vs ATM JLJ (Kalah 14 -19)
Lokasi perlawanan kali ini adalah di Padang Presint 5, Putrajaya. Pasukan SAHOCA hanya tewas dalam aksi masa tambahan (sudden death) setelah keputusan 80 minit permainan berkesudahan 14-14. Hilang tumpuan di akhir permainan telah menyebabkan pasukan SAHOCA berputih mata untuk beraksi dalam Liga Super 2011. Walaubagaimanapun sekalung tahniah diucapkan kepada semua pemain yang menunjukkan semangat juang yang tinggi walaupun beberapa pemain utama tidak dapat beraksi dalam perlawanan ini memandangkan ianya diadakan pada hari bekerja (RABU). Seperti yang diketahui ramai, kebanyakkan pemain pasukan SAHOCA merupakan bekas pelajar KSAH yang menuntut di IPTA dan IPTS seluruh negara dan ini telah menyebabkan kesukaran untuk kita menghimpunkan pemain bagi perlawanan pada hari bekerja.

No comments:

Post a Comment